Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrMagoo
Någon som vet om det till V70II går att komplettera upp befintlig eller köpa hajfeneantenn på taket som även har stöd för mobiltelefonantenn? Antar att det är mobilantenn i de bilar som har fast originaltelefon...?
(Tänkte skruva i handsfree till mobilen och vill gärna ha ut antennsignalen. IR-reflekterande värmeruta gör väl att mottagningen inte är den bästa annars..)
Användarvisningsbild
av rejsbo
Montera inte in nån handsfree-grunka, köp bilen med bluetooth, funkar jättebra....
av MrMagoo
Jag läste kompatibilitetslistan för Volvo Bluetooth. Det verkade vara rena "Toys 'r us" grejorna. Kopplade ifrån, funkade inte alls eller begränsad funktion för i princip allt utom Motorola?
Jag har en Nokia E70 (Symbian E60) och den fungerar inte alls enligt listan. Stämmer inte Volvos Testlista?

Fast oavsett vill jag gärna ha ut antennsignalen - men det vore intressant att veta om Volvo Bluetooth funkar bättre än deras egna tester visat.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Du måste troligen uppdatera mjukvaran i bin mobil.
Det ska komma en ny lista inom en snar framtid, kanhända att det kommer ny mjukvara till bilen åxxå...
Min N95 betedde sig skumt, men efter uppdatering av telefonens mjukvara fungerade det klockrent..

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]