Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Låsproblem. V70 2013 med keyless-system.

Vänster bakdörr låser inte alltid upp, funkar lite till och från. Har jag nyckeln i handen när jag dra i handtaget utvändigt så låser den upp varje gång precis som det ska, men öppnar jag nån annan dörr innan så låser inte den jämt upp vänster bak dörr. Men dra jag i dörrhandtaget från insidan så funkar det andra gången jag drar i handtaget, det är det som att det låser upp låset första gången och öppnar dörren andra. Och drar jag en gång i handtaget på insidan så funkar det att öppna på utsidan.
Går det inte att öppna dörren funkar det att låsa upp om man trycker på panelen i förardörren..

Har bytt låskistan, funkar bättre än den första men fortfarande inte varje gång.
Senast redigerad av 2 turbolatt, redigerad totalt 0 gång.
Ditt inlägg är lite rörigt, med en del text två gånger. Det jag inte blir riktigt klok på är om du inte kommer in alls från utsidan ibland, eller om det är så att du behöver dra två gånger även i det yttre handtaget för att komma in?
apersson850 skrev: tis 04 feb 2020, 09:21 Ditt inlägg är lite rörigt, med en del text två gånger. Det jag inte blir riktigt klok på är om du inte kommer in alls från utsidan ibland, eller om det är så att du behöver dra två gånger även i det yttre handtaget för att komma in?
Såg att det hade blivit konstigt. Har ändrat nu
Har fått samma problem eller närbesläktat i alla fall.

En dörr kan jag bara öppna utifrån om det är den första dörren jag öppnar när hela bilen är låst.
Öppnar jag någon annan dörr eller baklucka först, så går inte denna att öppna utifrån.
Skulle jag öppna denna dörr utifrån, stänga den och sedan försöka öppna utifrån igen, så går det inte, då får jag låsa bilen och dra i aktuellt handtag så öppnas dörren.
Inifrån går den alltid att öppna, låst som olåst.

Handtaget känns som när bilen är låst och du inte har nyckeln med dig, det är som om den inte greppar tag när den inte öppnar, förutom när det som tidigare nämnts, är den första upplåsningen.

Gäller keyless, för information.
Lite osäker men skulle det kunna vara detta?

värme problem

Hej! nej kylarlocket har jag faktiskt inte bytt, m[…]

Inte jag heller, tror dock Volvo fixat det och att[…]

webasto doserpump v70n 07

Hej. Doserpumpen till dieselvärmaren gick s&[…]

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]