Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle vilja vet vad den senaste mjukvaran är till kart programmet?
jag lyckas nämligen inte ladda ner dom senaste kartorna från usb (sensus 2011). Har provat med olika stickor och olika storlekar på filerna (olika länder) men det händer ingenting när jag sätter in stickan.
Har haft bilen på volvo (i ett annat ärende) och dom är också osäkra på vad det kan vara för fel.
Jag har fått flera förslag på fel t.e.x hårddisk ras men då borde väl inte nav:en fungera överhuvudtaget?

Tacksam för tips och förslag
Senast redigerad av 1 Pesson, redigerad totalt 0 gånger.
Har du bil med jordglob eller ej på knappen under MY CAR?
Min bil har inte jordglob. Bilen är av modellår 2012, tillverkad 2011. För att kunna ladda in kartor till navigatorn från USB-minne krävdes en uppdatering av mjukvaran i navigatorn. Den är nu av version 1100 i min bil.
Bilar med jordglob på den knappen ska klara att ladda in kartorna från USB-minne från början.

Jag blir inte riktigt klok på din rubrik. Då menar jag inte att det skulle stå Kartuppdateringsproblem, utan att jag inte är säker på om du har en bil tillverkad 2013 v46, och alltså är av modellår 2014, eller om du menar att det är en av modellår 2013, som är tillverkad v46, vilket då rimligen innebär att den är byggd under 2012? Du nämner dessutom Sensus 2011. Är det modellen på Sensus du syftar på?
Haha..sorry..jag är ingen som brukar skriva på något forum (ny här).
Men ska förtydliga det lite, bilen är av årsmodell 2014 tillverknings år 2013 vecka 46 och jag har inte jordgloben.
mjukvaran i navigatorn är 1210 som ska vara den senaste? Med sensus 2011 menar jag med att jag laddat ner rätt uppdatering på stickan (den utan jordglob) och den fungera som den ska enligt datorn.
jag har testat att köra musik via usb:n och det fungerar, har testat med olika stickor, olika storlekar på filerna men när jag sätter in stickan så blikar den till några gånger sen händer det inget mer.
Jag hade samma problem (V70 -12 Sensus utan glob), var inne på Volvo och gjorde uppdatering av icm/ihu för att kunna ladda kartor själv, och testade sen med olika usb minnen men problemet för mig var att minnet måste formateras med filsystemet FAT32. (Oftast är det exFat eller Ntfs)
Använde till slut en extern hårddisk som jag skapade en partion på 32Gb och formaterade till Fat32
Har numera mjukvaruversion 1210 och karta V 30.18.03 och det är kartan till Sensus 2011

Går ej att formatera till FAT32 i Windows 10 men finns ett program som jag använde som heter RUFUS https://rufus.ie/ eller om du har en äldre dator.

Beskrivs här:
https://www.volvocars.com/se/support/to ... navigation
Ok..Tack bra info!! jag kan tillägga att vi provade en sticka ( volvos "egen" ) när jag var in och fick ett batteri utbytt på batterigaranti men det funkade inte.
Men ska absolut testa en extern hårddisk.
Jag köpte ett 32 GB USB-minne på Biltema när den här funktionen var ny. Jag hade inget tillräckligt stort tidigare. Det minnet fungerade direkt, som det var, i bilen.

Ventilspelet blev bra,hade nog missat rätt l&[…]

Hur hade ni gjort? Valt det billigaste av de stor[…]

Köpråd xc60 2017

Kan man inte fixa app-kontakten med sin telefon so[…]

om du har -88 modell så lär det inte s[…]