Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Aldrig får man känna att det är lugnt , precis gjort stor service och det som följde kring detta . Strax över 20 tusen mil Men så helt plötsligt så började bilen på låga varv rycka och knycka/hosta till ibland gärna i korsningar och när man ska igång funkar om man möter på med gas och koppling när man startar . För övrigt så går den bra och svarar vid gaspådrag , går på tomgång utan problem och bensinförbrukning ligger på mellan 0,7-0,8 per mil och det är jag nöjd med. Vid kontakt med verkstad så sa dom att jag skulle slå i någon typ av "booster" vilket jag gjorde men inte märkt ngn skillnad på 30 mil , har jag för bråttom eller finns det nått medel som är värre än värst ? Övrigt så sa dom att jag kunde beställa tid för att köra en diagnos , men inte någon felkod eller lampa har påtalat att ngt är fel. Tips tas gärna emot .
av KalleJ
Släng i E85 så blir de rent och mer kräm. Annars är väl soppapumpen / bränsletrycket vettigt att kontrollera. Igensatt spridare? Inte mycket du kan göra utan OBD till mobilen eller Dice
av 2ägaren
Kolla jordningen till soppapumpen, brukar bli dålig kontakt vid våra mil. Tyvärr är det vid anslutningen på tanken så den måste plockas ner. Gör det med reservlampan så är det faktiskt ingen större jobb. I instruktionerna står det att den långa värmeskölden åvanför mellandämparen måste bort, men den kan sitta kvar. Avgasröret behöver heller inte demonteras, bara hakas ur den mittre upphängningen.

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]