Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
När jag stannar till vid någon av de populärare shoppingställena i Tyskland ser jag ibland att svenskar har med släpvagn för att fördela vikten lite mer.
Låga lämmar (med kapellduk som överdrag) och plattor utplacerade på hela flaket och något liknande i bagaget verkar ge ganska bra fördelning.

Sen om man vill ligga och köra med släp ner dit är en annan sak...
av Knota
VolvoB20 skrev: mån 26 aug 2019, 09:03
Knota skrev: mån 26 aug 2019, 07:12 När jag kör sten till tippen fäller jag inte och redan med uppskattningsvis 200-250 kilo i bagaget märks det tydligt på bilens uppförande.
Jag har en V70 2011 D5 AWD med maxlast 474 kilo.
Holy shit.....Har du ingen släpkärra :-o
Nej, jag har ingen släpkärra. Dom få gånger jag behöver en är det för att ett föremål inte får rum i bilen eller att jag tycker det blir för mycket vikt, (läs för mycket sten eller virke). 3 passagerare är ju ungefär som ett lass sten viktmässigt, fast bättre fördelat och förhoppningsvis trevligare. :-)
av Addict
Dom gånger jag handlat har vi varit två pers och så har jag lastat fullt i bagaget men bara upp till insynsskyddet och sedan har jag lagt resten i baksätet. Det har inte sett överlastat ut men det var å andra sidan bara 400kg ca.

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]