Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kicken
Har en volvo v70 2016 D4 (vea) classic under 3000 mil..
När man ligger på lågt varv, ca 1500 i 40km/t så blir det ett missljud från växelspaken, håller man på Växelspak så tystnar det, som om det skulle vara någon bussning som är slut, men på en 1 år gammal bil?! Har garanti kvar men inte går det på en sån sak? Nån mer som har detta missljud?
Ja, eftersom du har garanti på bilen tycker jag nästa åtgärd är att du visar problemet för din Volvoverkstad. Vill de inte göra något är det inte sämre än innan, och vill de så är det ju bra med det.
Tja.

Har haft samma problem (V60 T4 -MY16) och det finns en ny vajer till växelspaken, så åk till volvo och be dom byta ut den.

Mvh
Per
pergrein skrev:Tja.

Har haft samma problem (V60 T4 -MY16) och det finns en ny vajer till växelspaken, så åk till volvo och be dom byta ut den.

Mvh
Per
Tack för infon, fick du det på garantin eller fick du stå för det?
Är det en annan / uppdaterad vajer alltså?
Kommer du vad kalaset gick på?
Har man garanti kvar så är det klart d ska gå på det, betalade inget.
Japp, det är en ny vajer med ett nytt artikelnummer.

Mvh
Per
Jag har samma problem med en V70 T4 -MY16 och påtalade det inför kommande service. Mekanikern trodde i telefon att det skulle kunna gå på 6-7000 och att hela växelväljaren behöver bytas. Känns inte riktigt värt pengarna för att få bort lite vibration (som har varit från början mer eller mindre).

Är det någon som har löst detta genom att bara byta en vajer?
Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]

Problem s40 2006

Kan det vara det spökande kontaktstycket i so[…]

Var ute en stund igår och valde då att[…]