- mån 08 apr 2019, 19:52
Hej!
Jag har precis köpt en v70 d2 automat 2013 års model.
Bilen har gått väldigt långt typ 30000mil.
Bilen är servad på bilia enligt konstens alla regler! Senast i januari med utökad service.
När jag provkörde märkte jag ett ljud som lätt som om man backar när bilen drev framåt.
Säljaren hävdade att de va spännrullen som behövde bytas.
Jag skulle bara komma in med bilen så ska dom fixa den.
Nu har jag kört den några dagar och här är mitt utlåtande!
I växel 2 3 & 4 låter de ungefär som man backar ett ljud som följer varvet i motorn. Växel 1 5 och sex är tysta och fina precis som man kan förvänta sig av en automatlåda.
Jag tror att problemet ligger i växellådan men är inte säker, har letat överallt efter någon med liknande problem men inte hittat någon med samma problem. Vill bara ha lite mer kött på benen innan jag ska tampas med bilförsäljaren.
Jag har precis köpt en v70 d2 automat 2013 års model.
Bilen har gått väldigt långt typ 30000mil.
Bilen är servad på bilia enligt konstens alla regler! Senast i januari med utökad service.
När jag provkörde märkte jag ett ljud som lätt som om man backar när bilen drev framåt.
Säljaren hävdade att de va spännrullen som behövde bytas.
Jag skulle bara komma in med bilen så ska dom fixa den.
Nu har jag kört den några dagar och här är mitt utlåtande!
I växel 2 3 & 4 låter de ungefär som man backar ett ljud som följer varvet i motorn. Växel 1 5 och sex är tysta och fina precis som man kan förvänta sig av en automatlåda.
Jag tror att problemet ligger i växellådan men är inte säker, har letat överallt efter någon med liknande problem men inte hittat någon med samma problem. Vill bara ha lite mer kött på benen innan jag ska tampas med bilförsäljaren.
- By Madrazoman