Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hansjkpg
Har sök här utan att hitta någon som haft samma problem som mig. Min kromring runt Blis är rostig, såg jag vid sista tvätten, så jag skrapade lite med nageln runt , men det ser även ut som att glaset framför "givaren" är sprucket. Någon som har bytt detta glas eller vet om det överhuvudtaget går att byta. Kromringen gick att köpa billigt på Vparts, men glaset hittar jag inget om.
Användarvisningsbild
av fjohan82
hansjkpg skrev: lör 16 feb 2019, 17:52 Har sök här utan att hitta någon som haft samma problem som mig. Min kromring runt Blis är rostig, såg jag vid sista tvätten, så jag skrapade lite med nageln runt , men det ser även ut som att glaset framför "givaren" är sprucket. Någon som har bytt detta glas eller vet om det överhuvudtaget går att byta. Kromringen gick att köpa billigt på Vparts, men glaset hittar jag inget om.
Nu vet jag inte vilken modell och år du har, men jag har tittat på denna sidan och ser inte vilken del som är glaset: https://www.volvopartswebstore.com/show ... =1143582#7
av hansjkpg
Ser dom likadana ut i uppbyggnaden så kan det vara nummer 8 och då kanske glaset ingår i själva ringen som var rostig, Då är lösningen enkel :). TACK för hjälpen,
Användarvisningsbild
av apersson850
Glaset är eluppvärmt, mig veterligt. Känns inte som om det finns nåt sånt i ringen.
Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]

Powershift låda med problem!

Tjena grabbar och flickor! Har lite knas med min P[…]

Felparkering...

Eh va?! TS har ju exempelvis förlorat b&arin[…]