Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av harabad
V70 MY12 T4
Vid ett antal tillfällen har jag uppmärksammat att instrument belysningen plötsligen ändras i styrka av sej själv.
Kan inte riktigt sätta det i samband med något.
Men kan det vara nån sensor som känner av ljusförhållande utanför, eller att det hänger ihop med klocktiden?
Eller det helt enkelt är nåt annat fel som inte är rätt??
av UnleashFusion
Det är normalt, min V70 MY11 gör så också, är det soligt så drar den upp ljuset och åker man i tunneln så drar den ner för att inte blända.
av dannesk
En fråga som jag frekvent ställer mig idag, är det ingen som läser manualer nu för tiden??? Måste vara enklare och snabbare än att sätta sig framför datorn och skriva, finns för det mesta all info man behöver.
2019-01-18 22_45_01-AsPowerBar.jpg
2019-01-18 22_45_01-AsPowerBar.jpg (107.44 KiB) Visad 1030 gånger
av harabad
dannesk skrev: En fråga som jag frekvent ställer mig idag, är det ingen som läser manualer nu för tiden??? Måste vara enklare och snabbare än att sätta sig framför datorn och skriva, finns för det mesta all info man behöver.

Nä d

Nä det är det nog inte många som gör, bla jag.
Mycket enklare att fråga här via telefonen som finns i ficken än gå ut i en nedfrusen bil och rota fram en instruktionsbok bland massa andra papper, och sen försöka hitta nåt man inte riktigt vet vad man ska leta efter.
Ren lathet alltså. Men förstår precis hur du tänker :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
harabad skrev: lör 19 jan 2019, 11:15
dannesk skrev: En fråga som jag frekvent ställer mig idag, är det ingen som läser manualer nu för tiden??? Måste vara enklare och snabbare än att sätta sig framför datorn och skriva, finns för det mesta all info man behöver.

Nä d

Mycket enklare att fråga här via telefonen som finns i ficken än gå ut i en nedfrusen bil och rota fram en instruktionsbok bland massa andra papper, och sen försöka hitta nåt man inte riktigt vet vad man ska leta efter.
Har man en smartphone så kan man ladda ner en Volvo-app där alla manualer finns :-)
Den har jag haft nytta av vid flera tillfällen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
fjohan82 skrev: lör 19 jan 2019, 11:22
harabad skrev: lör 19 jan 2019, 11:15

Nä d

Har man en smartphone så kan man ladda ner en Volvo-app där alla manualer finns :-)
Den har jag haft nytta av vid flera tillfällen.
+1 :-D Manualen ligger i reserhjulsbaljan och kan tas fram om, om den behövs. Den lär väl förövrigt inte finnas kvar länge nu.
av MickeO
Om bilen tycker att det är dagsljus fläskar den på belysningen på max och reglaget för ljusstyrkan verkar inte ha någon som helst funktion.

Om den däremot anser att det är gryning/skymning/natt så fungerar relaget för ljusstyrkan.

Trottelpositionsgivaren kanske. Min var full med v[…]

Bakre länkarmsbussning

Fått till mig att Bilkompaniet monterar en f[…]

Felparkering...

Jag kommer dock betala boten idag. Trots att jag[…]

Hände inte så mycket idag, bara uppdate[…]