Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Går det att stänga av det irriterande displayen som säger att man ska stänga dörrar och sätta på sig bälten?
Har provat sätta mig i bilen, stänga dörren och spänna fast bältet innan jag stoppar i nyckeln och den varnar för det oavsett.

När bilen är kall (inte tillräckligt förvärmd med dieselvärmare) så verkar min display / radio-enhet krascha. Är Volvos radio-enheter så känsliga att bilen inte kan ha en temp runt 0:an utan att enheten ska krascha? Det verkar vara när motorutrymmet är kallt som den kraschar.

När bilen varnar för t.ex. hastighetskamera eller det där avåkningslarmet, går det att stänga av så att den inte sänker ljudet på det man lyssnar på? (Lyssnar på ljudböcker i bilen och man missar hur mycket som helst för den sänker ljudet i en evighet.. Visst kan alltid spola tillbaka, men det är en irriterande funktion).

Köpte bilen begagnad i slutet av november förra året på Upplands motor.
Bältesvarningen försvinner av sig självt efter en liten stund.
Radion ska naturligtvis fungera oavsett hur kallt det är. Det är något fel på din bil.
Hastighetskameralarmet tror jag går att stänga av på en 2016 också. Har inte kollat så noga på vår (det är mest kära damen som kör den), men det går på min 2012:a i alla fall. Vingellarmet hörs bara när du vinglar, eller struntar i attt blinka. Låt bli att vingla, eller blinka när du ska, så löser det sig självt.
1. Du kan stänga ner "bälten och dörrar"-skärmen genom att trycka på ok-knappen på blinkersspaken.

2. Det är fel på din bil, gå tillbaka till säljaren och klaga. Efter ett år är det dock svårt att få det på någon garanti.

3. Du kan stänga av lane departure warning i infotainment-systemet under my car.
Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]