Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@OssianF, fick det inte att fungera (kör Apple så det kan vara där det skiter sig).
Jäkligt nyfiken på ditt resultat :-)

@grillchips, känner igen känslan :-D
Fick det att funka. Dock inte helt enl. instruktioner i länken. Trixade lite och helt plötsligt funkade det. Ni vet, man klickar runt och helt plötsligt, fungerar det. Efteråt går det inte att exakt redogöra för hur man gjorde.
grillchips skrev: fre 14 dec 2018, 09:03 (Vill Google lyssna på mig så gör de redan det medelst min telefon och mina surfvanor..)
Sorry for off-topic. Men för att avlyssna telefonsamtal och sms krävs domstolsbeslut, det gavs väl ca 8000 sådana i Sverige förra året. För meddelanden och nätet kan man ju använda säker förbindelse när man tex betalar och gör bankärenden så igen har insyn.

Google home lyssnar ju på att som sägs helt utan filter. Allt från när man diskuterar ekonomin hemma, till barnens sjukdomar och skolresultat till viket parti man säger man skall rösta på, tycker man allt är 100% offentligt förstår jag att det inte är något problem, men jag tycker det är olustigt att man lyssnar dygnet runt hemma på allt man gör.
VolvoB20 skrev: fre 14 dec 2018, 12:30
grillchips skrev: fre 14 dec 2018, 09:03 (Vill Google lyssna på mig så gör de redan det medelst min telefon och mina surfvanor..)
Sorry for off-topic. Men för att avlyssna telefonsamtal och sms krävs domstolsbeslut, det gavs väl ca 8000 sådana i Sverige förra året. För meddelanden och nätet kan man ju använda säker förbindelse när man tex betalar och gör bankärenden så igen har insyn.

Google home lyssnar ju på att som sägs helt utan filter. Allt från när man diskuterar ekonomin hemma, till barnens sjukdomar och skolresultat till viket parti man säger man skall rösta på, tycker man allt är 100% offentligt förstår jag att det inte är något problem, men jag tycker det är olustigt att man lyssnar dygnet runt hemma på allt man gör.
Kanske missförstår dig men oftast ger du som användare av appar och dylikt ditt godkännande att "lyssna av dig" då du nyttjar dessa.
@VolvoB20, vad Kimmen här ovan skriver. Det finns flertalet välkända situationer där avlyssning skett utan användarens vetskap. Samtidigt har jag "off-knapp" för mikrofonen på min GH, om man nu ska våga tro på att mikrofonen stängs av med den.

Jag förstår att vissa kan ha problem med att "ständigt avlyssnas", jag är inte en av dom som sagt. Helst inte, så att säga, men jag har heller inget att dölja. Vill de rikta reklam mot mig? By all means, jag ser hellre reklam jag har nytta av än reklam jag ej har nytta av.
Jag menar, hade jag varit intressant för någon att avlyssna så gör de som sagt redan det, domstolsbeslut eller ej.
Det är lite för sent att ha på sig ev foliehatt anser jag, om man nu inte garderat sig sen många år tillbaka.

Men ja, nog med off topic. ;)
Så... nu har jag fått det att fungera med min Google Mini.
Laddade ner Google Assistent
Sa ”Jag vill prata med Volvo on Call”
Länkade mitt konto
Körde om Voice Match på Google mini
Klart!

Startar nu genom att säga ”ok Google, jag vill tala med Volvo on call”
Kommer då till Volvo on call assistenten som frågar vad den kan hjälpa till med :-)

Btw, FRA - den enda myndigheten som är intresserad av att lyssna på dig :-D

Ha en bra helg, med foliehatt eller utan ;-)
apersson850 skrev: fre 14 dec 2018, 16:06 FRA har bättre ting för sig än att kolla om du vill sätta på motorvärmaren.
Nu var det ju inte motorvärmare jag tänkte på....

Jag håller på en del med Ai, analytics, självlärande system osv. Om man får tillåtelse att placera en mikrofon hemma hos någon 24/7 och lite ljudanalys kan man ju analysera vad ni pratar om hemma, hur ofta ni städar, vilken kanal ni tittar på, hur ofta ni går på toaletten, när ni har sex, hur ofta ni lagar mat osv. Vad ni tycker om och vad ni inte tycker om. Men det är klart, i dagens FB, Twitter, Insta värld så delar man ju med sig av allt ändå.
VolvoB20 skrev:
apersson850 skrev: fre 14 dec 2018, 16:06 FRA har bättre ting för sig än att kolla om du vill sätta på motorvärmaren.
Nu var det ju inte motorvärmare jag tänkte på....

Jag håller på en del med Ai, analytics, självlärande system osv. Om man får tillåtelse att placera en mikrofon hemma hos någon 24/7 och lite ljudanalys kan man ju analysera vad ni pratar om hemma, hur ofta ni städar, vilken kanal ni tittar på, hur ofta ni går på toaletten, när ni har sex, hur ofta ni lagar mat osv. Vad ni tycker om och vad ni inte tycker om. Men det är klart, i dagens FB, Twitter, Insta värld så delar man ju med sig av allt ändå.
Dina vanor kartläggs sedan flera år redan, det är inget nytt och idag bryr då inte jag mig längre. Gilla läget.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]