Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knugen37
Okej tack för all hjälp, ska prova åka utan tanklock en sväng sen då jag nyss tankade fullt o inte vill att all diesel rinner ur ;) ska kolla givaren också, är automationselektriker så givare är inget nytt. Åkte en tur idag och då kom det upp i informationsdisplayen att "motorsystem service" eller något. Ska åka och titta felkoder på måndag men får tacka för alla svar!
av Knugen37
Tjenare var ett tag sen jag uppdaterade, har vart inne och tittat på felkoder på både Volvo och andra företag. Fick klart att det var den bakre avgastemperaturgivaren (partikelfilter). Har bytt både främre och bakre givaren utan resultat. Har självklart försökt släckt felkoder men den är permanent. Det lutar troligtvis åt att det är kabelfel någonstans. Någon som har någon aning om vart kabeln till bakre tempgivaren tar vägen?
Mvh. Marcus
av Knugen37
Hittade felet... Va inne på Volvo för uppkoppling och fick ett helt A4 med felkoder. Bytte bakre tempgivaren till partikelfiltret utan resultat. Plockade bort batteri och batterilåda och såg att huvudstammen med kablar som går upp mot torpedväggen har legat emot batterilådan och skavt. Lödde ca. 15 kablar och nu funkar det! Inga felkoder alls efter lödningen.
Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]