Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Har problem med att centrallåsmotorn i höger framdörr inte låser när man försöker låsa via fjärrnyckeln.
Man ser att där är lite ryckningar i låsknappen på insidan och om man bråkar kan den vid något enstaka tillfälle låsa eller låsa upp lite halvhjärtat.
Har läst att det är "låskistan" som krånglar och enklaste lösningen ska vara att att byta denna.

Fråga:
Om man kollar på Bildelsbasen och begränsar sig till 08 - 13 kan man hitta ca begagnade 100st låskistor som ligger till försäljning. Det visas lite olika reservdelsnummer på dessa. Är det samma till alla bilar mellan typ 08 och 13?
Är någon kanske nummerändrat till bättre version?

Tack på förhand!

Fredrik
Passerade förbi Kristianstad idag i jobbärende och passade då på att svänga in om Svenssons bildemontering som verkar vara stora på nyare Volvobilar. Hade printat ut en lista med låskistor hos dem som var höger fram och 08-13 och hade låga mil.
Fick snabbt reda på att det inte var så enkelt.
Tydligen (enligt säljkillen på skrotfirman) finns ett flertal modeller av denna låskista alltså fler kriterier än HF och rätt år. Keyless entry + ett antal andra parametrar. Han sa det var vanligt att köpare fick icke passande låskistor från mindre nogräknade firmor.

Är det verkligen så kinkigt?
Inget jag läst om tidigare.

För övrigt verkade det vara en seriös firma.
Synd att de inte har självplock...Jösses vad bilar det stod på deras tomt.

Mvh
Fredrik
Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]