- sön 07 okt 2018, 21:34
Tjena! Köpte mig en Volvo diesel som jag tänkt att bruka när den väl går igång. Nu har jag fått i info att motorn är utbytt, och nybytt kamrem för 400 mil sedan.
Motorn i sig startar inte, jag har tömt tanken, när jag bytte dieselfiltret fanns det ingen diesel i filtret ? Men när jag pumpade ur dieseln med tändning kom det väldigt mycket. rengjort spridarna, alla bränslerör, samt fuel railen.
Även haft bort en spridare och där inne var det brun sörja. Kikade ner i hålet med en sånhäringa kamera man stoppar ner, ser ut som att det ligger något metallliknande där nere ?
Jag har också olja/diesel i expansionskärlet.
Nu Har jag fått idén att byta topplockspackning eller hela motorn ?
Söker nu lite rådgivning över vad det kan vara innan jag skickar in bilen på felsökning?
Ni får jättegärna majla mig om ni har någon ide, [email protected]
Mvh Jesper!
Motorn i sig startar inte, jag har tömt tanken, när jag bytte dieselfiltret fanns det ingen diesel i filtret ? Men när jag pumpade ur dieseln med tändning kom det väldigt mycket. rengjort spridarna, alla bränslerör, samt fuel railen.
Även haft bort en spridare och där inne var det brun sörja. Kikade ner i hålet med en sånhäringa kamera man stoppar ner, ser ut som att det ligger något metallliknande där nere ?
Jag har också olja/diesel i expansionskärlet.
Nu Har jag fått idén att byta topplockspackning eller hela motorn ?
Söker nu lite rådgivning över vad det kan vara innan jag skickar in bilen på felsökning?
Ni får jättegärna majla mig om ni har någon ide, [email protected]
Mvh Jesper!
- By klacken