Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
Hej allihopa!

Har den senaste tiden lagt märke till dovt klonkande eller knankande ljud från bakvagnen när jag exv drar iväg från trafikljus mm. Ljudet uppkommer endast vid ettans växel när bilen sätts i rörelse.

Någon som har en idé om vad det kan vara?
av xAx
Ha, ha ... Ja, den var bra Tompan, men inte i mitt fall. Har försökt dra iväg så lungt och långsamt det bara går men det knakande ljudet (2-3 dova knappt hörbara knak vid ettans växel när bilen sätts i rörelse) uppstår ändå. Är lite (över)känslig när det gäller ljud relaterat till bilen.

Det är möjligt att ljudet kommer någon annanstans ifrån, men jag uppfattar det som någonstans i bakvagnen. Har ett liknande knakande ljud när jag svänger höger med fullt rattutslag i krypfart. Kan det ha med detta att göra?
av dannesk
Kanske de främre bärarmsbussningarna i bakvagnen, brukar ge upp med tiden. Du skriver ingen info om bilen (modell,motor,awd, mil m.m.)så det är svårt att gissa vad det kan vara.
av Tompan60
Min knakar me.. främre länkarmsbussningarna i bakaxelnbörjar vara slut. Låter som min gör. Ska byta på volvo. Mekonomen har problem med sina bussningar o man åker på byta igen inom 4000 mil. Sök på detta forum så finns det mycket att läsa om det. Tyvärr behövs pressverktyg så man får lämna bort detta jobb..

Har inte hunnit svara seriöst på din fråga tidigare. Har jobbat.

Ha de gott. Tomas
av dannesk
Jag skulle aldrig köpt dessa bussningar på Mekonomen skulle kört på Volvos, hört andra som fått bytt efter ett tag. Jag bytte bägge sidor på min gamla V70II på Volvo och fick betala runt 3000kr för allt.

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]