Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Handtagen kan man smörja genom att spraya i de små hål som finns när det är utdraget. Gångjärnen är det ingen som sätter smörjkoppar på längre. Inte Volvo heller. Man får renovera dem istället.
av Dieselvolvo
Derank skrev:Har då inte hört el sett att man smörjt något de senaste 10 åren på en verkstad

Det ingår nog i det dagliga underhållet som bilägaren ska göra.

Då jag körde kia stod det klart och tydligt vad ägaren skulle göra för löpande underhåll på bilen. Bla smörja gångjärnen
Du har nog helt rätt i det du skrev! Men, går ett lås/handtag trögt, och bilen är på service....i min värld så tycker jag att de ska göra det där "lilla extra", för de har de oftast igen senare! Men sådan service verkar man få leta efter idag.
av Dieselvolvo
apersson850 skrev:Handtagen kan man smörja genom att spraya i de små hål som finns när det är utdraget. Gångjärnen är det ingen som sätter smörjkoppar på längre. Inte Volvo heller. Man får renovera dem istället.
Tackar! Gav dem ett par duttar kedjespray och vips, så fungerar handtagen tillfredsställande igen :-D Dock öppnas inte framdörrarna förrän väldigt långt utdraget handtag.....men det går visst inte att göra så mycket åt, då vajrarna har töjt ut sig...var det en som påstod iaf.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tiderna som verkstäderna får på sig att göra ett jobb är ofta så snålt satta att mekanikern har knappt tid att göra det han ska göra, än mindre det lilla extra.

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]