Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte klossar på bilen fram, och när jag snurrar hjulet i luften Framåt, så är det precis som om några lösa grejer "ramlar på plats" då hjulet stannar. Samma på båda sidor, och Inget ljud alls då man snurrar hjulen bakåt.
Precis samma ljud uppstår strax efter att man har stäng av bilen, och hörs då med en 3-4 "klickanden"...har tidigare trott att detta är relä-ljud, alt. något likt virvelspjällsmotorn på P2-bilar.......men nu när jag snurrade hjulen, så märkte jag att detta är precis samma ljud. Märks inget konstigt för övrigt, utan endast med avstängd bil.
Någon här som tror sig veta vad det är som låter?
Vore väldigt tacksam om någon mer med 8-stegad låda, ville lyssna efter noga efter att bilen har stängts av.
Hade det varit en manuell låda, så hade ja nog varit lite orolig över sönderkört svänghjul/fjädrat centrum i lamellen....men nu är ju inte fallet så, som tur är!
fjohan82 skrev:Du står med automatlådan i neutralläge och p-broms ej ansatt..?
Då jag hade ena hjulet upphissat så var spaken i Neutral, och ansatt p-broms (för att kunna snurra på hjulet) När jag stänger av bilen i normala fall, så spelar det ingen roll om spaken är i p-läget eller neutral, utan det låter samma oavsett.
Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... leverer[…]

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel