- lör 30 jun 2018, 20:00
Hej, har konstaterat efter noggrann felsökning och felmeddelande "Laddningsfel kontakta verkstad" att jag behöver byta generator och tänkte köpa en Bosch som överensstämmer med originalet. Några tips om var man bäst kan köpa en ny generator eller beg via skroten? Någon sa till mig att man måste ersätta med en original generator (antar att det är Bosch) annars fattar inte databoxen i bilen vilken generator man har. Om det stämmer vet jag inte.
Sedan är huvudfrågan om hur man bäst byter generatorn utan behöva hissa upp motorn och klarar man det själv med tanke på hur trångt det är. Vad måste man lossa? Tänkte även byta remmen samtidigt som generator. Tacksam för bra tips från någon som bytt generator och rem på en XC70 II AWD Diesel D3/D4 2.4 2013. Bra tips på en video?
Sedan är huvudfrågan om hur man bäst byter generatorn utan behöva hissa upp motorn och klarar man det själv med tanke på hur trångt det är. Vad måste man lossa? Tänkte även byta remmen samtidigt som generator. Tacksam för bra tips från någon som bytt generator och rem på en XC70 II AWD Diesel D3/D4 2.4 2013. Bra tips på en video?
Senast redigerad av 1 perahl, redigerad totalt 0 gånger.
- By klacken