Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
rogra96 skrev:Hej
Jag har försökt att prata med Volvo verkstan om goodwill från Volvo men han jag pratat med säger att det inte finns något som heter så, garanti tiden har gått ut och då är det jag som betalar.
Förutom att jag personligen är dödstrött på Volvo och aldrig kommer att köpa någon Volvo mer, kan jag upplysa dig om att det inte är verkstaden som ska ta ställning till huruvida goodwill ska tillämpas, utan det är Volvo centralt. Det är inget gubbarna på verkstan ska avgöra; de ska ta kontakt med Volvo ang ärendet. Begär att de ska ringa. Var sedan besvärlig och jobbig så mycket du orkar. Själv har jag lärt mig att orka mer än verkstaden.
av rogra96
Yaniz skrev:
rogra96 skrev:Hej
Jag har försökt att prata med Volvo verkstan om goodwill från Volvo men han jag pratat med säger att det inte finns något som heter så, garanti tiden har gått ut och då är det jag som betalar.
Förutom att jag personligen är dödstrött på Volvo och aldrig kommer att köpa någon Volvo mer, kan jag upplysa dig om att det inte är verkstaden som ska ta ställning till huruvida goodwill ska tillämpas, utan det är Volvo centralt. Det är inget gubbarna på verkstan ska avgöra; de ska ta kontakt med Volvo ang ärendet. Begär att de ska ringa. Var sedan besvärlig och jobbig så mycket du orkar. Själv har jag lärt mig att orka mer än verkstaden.

Kan inte annat än hålla med dig. Förstår inte varför han på Volvo verkstan är så ovillig att ens prata om goodwill, han låtsas till och med inte veta vad det är! Vad har dom att förlora på de? Bara skicka frågan vidare och få kunden lite nöjdare, hur svårt kan det vara! Vet du om man kan vända sig till Volvo centralt direkt, eller måste de gå via verkstan? Men visst måste dom veta hur man gör en sådan förfrågan?!
av rogra96
apersson850 skrev:Det där att alla mjukvaror laddas i vid service är en myt. Tyvärr vet jag inte vad den jag fick heter, men den skulle alltså specifikt fixa hård nedväxling när man saktade in måttligt, typ på väg in i en rondell. Hände någon gång då och då.
Kollade med verkstan och enligt dom så har jag redan den senaste programvaran för växellådan! :(
av least
rogra96 skrev:Om goodwill, han låtsas till och med inte veta vad det är! Vad har dom att förlora på de? Bara skicka frågan vidare och få kunden lite nöjdare, hur svårt kan det vara! Vet du om man kan vända sig till Volvo centralt direkt, eller måste de gå via verkstan? Men visst måste dom veta hur man gör en sådan förfrågan?!
Naturligtvis vet verkstaden hur rutinen för detta är.
Men jag tycker de ska presentera ett kostnads- och reparationsförslag med fullständig specifikation av de olika delmomenten.
Sen ber du att de kontaktar Volvo centralt för att se om något av momenten kan tänkas gå på goodwill.
Till skillnad från en garanti kan du som kund inte begära goodwill, utan det avgörs från fall till fall av Volvo centralt.
av rogra96
Ok, lite återkoppling. Då var växellådan bytt! De var internt läckage i växellådan. Volvo bytte den faktiskt på goodwill till slut. Så all heder åt dom som faktiskt tog sitt ansvar.
av ronpe
Hej! Väcker den här tråden. Har en V70 MY14 som fått samma diagnos som din, alltså internt läckage i växellådan. Verkstaden lovar 60% goodwill på reparationen men det vore intressant att veta vad du fick?
webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]