Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Backspegeln på förardörren vibrerar lite grand. Inte stort så man tänker att den är lös, men den hoppar lite när vägen är ojämn. Jag har inte lyckats höra något oljud från den. Den högra sitter som gjuten i betong.
Kan något i fästet ha skruvat ur sig? Jag har inte lyckats se om det bara är spegelglaset eller hela kåpan. Jag har inga infällbara speglar. V70 -08.
av Rådlös
Felet löst! Lite "falskt alarm". Jag körde en tur nu och passade på att justera läget lite på spegeln. Uppåt - neråt, höger - vänster. Då verkar glappet ha försvunnit. Nu sitter den still i alla fall.
av qsecofr
Lånar tråden lite...
Min innerbackspegel vibrerar. Bilen är en D2, är det en feature på smådieslarna? Likaså vibrerar vänster framljus på tomgång.

Tack.

Tapatalked.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Vanligt att spegelglaset släpper i limningen. Bara att limma fast igen innan glaset lossnar.
av qsecofr
MarcusJ skrev:Vanligt att spegelglaset släpper i limningen. Bara att limma fast igen innan glaset lossnar.
På innerbackspegeln?

Tapatalked.
av Leopold
qsecofr skrev:
MarcusJ skrev:Vanligt att spegelglaset släpper i limningen. Bara att limma fast igen innan glaset lossnar.
På innerbackspegeln?
Det verkar vara samma fastsättningsmetod man använder genomgående i original, typ dubbelhäftande tejp som fäster speglar mot bakstycken. Verkar som att det har en begränsad livstid tills detta släpper och då får man fixa med lämpligt lim istället.

Börjar spegeln vibrera när man kör så vet man att det är dags att åtgärda. Väntar man för länge så trillar spegeln av och försvinner/förstörs, då blir det litet dyrare & besvärligare när man måste skaffa nytt spegelglas.
Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]