Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag är på G att köpa en helfolierad XC70 D4 AWD Classic Sport 2016. Tyvärr är bilen helfolierad och jag vill få fram orginalfärgen under.... Min fråga är: Brukar det bli skärmärken i lacken när man folierar? En stor välkänd firma i Sundsvall som gjort folieringen.

Hur ska man resonera? Tänk om jag tar bort folien och det är massor med skärmärken? :O
Tanken med hel-/delfoliering är ju att det ska SKYDDA partierna. Sen beror det helt på vem som utfört arbetet, så helt säker kan man ju aldrig vara. Är det privatköp eller via firma?

Jag vet ett aktuellt fall där en person hade byggt på sin BMW under en längre tid och fick den helfolierad med motiv av en vad jag vet relativt känd firma. Dels var arbetet i sig horribelt utfört med linjer i motivet som inte matchade på olika paneler, färger som var fel, sneda bitar, för små bitar men värst av allt var att det var rejäla skärmärken i lacken. Firman slår helt ifrån sig ansvaret och det är på g att bli en rättslig process av det (om den inte bilägaren redan dragit igång det).

Jag hade bett säljaren att ta av folieringen innan affären är i hamn om jag inte ville ha kvar den. Alternativt ha någon klausul i kontraktet som rör ämnet.
Jag har jobbat på bilrekond. Brukar gå bra att ta bort. Men mycket jobb. Tyvärr kan det följa med partier av färg lite här o där om man har otur. Skulle köpa den "avklädd" eller köpa annan bil. Dyrt med omlack

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]