- sön 25 mar 2018, 09:07
Volvo V70 flexifuel -2009 och 20000 mil med kamkedja den är servad och skött på 1000 mil hela tiden, dock har jag haft en del kostsamma reparationer. Och igår verkar det som om det är dags igen, åkte i bilden på fm, gick utan problem och den har gått ca 700 mil sen senaste olje service tillfället och är besiktad sen 3 veckor utan anmärkning. Men på em så skulle jag ta bilen och vid start så hörde jag som gnissel eller skrapljud som om ngt tar i , öppnade motorutrymmet och det verkar som om ljudet kommer kring multiremmen, slår av bilen och det tystnar direkt , trycker på remmen och den verkar spänd. Sitter och tittar i gamla service papper för att se om det står ngt om kontroll av spännrullar /multirem men inget benämns på det viset, kan det stå på något annat?
Största och dyraste reparationen var när jag åkte på att byta kupe´fläkten och sen vidare till felsökning av ac och dess funktion och det visade sig att det var AC kompressorn som gett upp. Så då undrar jag också om det kan ha blivit något kollat då , när dom rev och fixade den biten .
Tacksam för svar tjej bakom ratten
Största och dyraste reparationen var när jag åkte på att byta kupe´fläkten och sen vidare till felsökning av ac och dess funktion och det visade sig att det var AC kompressorn som gett upp. Så då undrar jag också om det kan ha blivit något kollat då , när dom rev och fixade den biten .
Tacksam för svar tjej bakom ratten
- By Raktidiket