Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det går naturligtvis att spärra dessa inlägg. Markera inlägget med utropstecknet i den lilla trekantiga ikonen. Sedan får någon moderator ta över.

Detta är inte första gången som det kommer sådant här. Och eftersom det är personer i den "Undre världen" som skickar det så har dom naturligtvis olika IP-adresser varje gång. Man kan ju naturligtvis snabbt som attan göra en pappersutskrift på deras "utbud" med pass, ID-kort och körkort etc. etc. (Inlägget brukar försvinna inom kort) Sedan ger man det till Polisen. Men det skrivs då och då i massmedia att Polisen är medveten om detta och jobbar på det, men Undre världens organisationer är så jättestora och organiserade med varjehanda resurser så om Polisen i något land lyckas avslöja någon eller några förfalskare, så finns det genast 50 nya förfalskare som vill ta över dom avslöjades verksamhet.

Jag har själv gått till Polisen med några utskrivna A4-sidor, men det är nog 3 - 4 år sedan nu. Dom fick ju naturligtvis göra en anmälan av det men skickar vidare någon annan stans. Var just min anmälan hamnade vet jag inte och det kanske är ointressant. Det viktiga är ju att någon polis högre upp "tar tag" i det här. Dom har ju med min anmälan svart på vitt att den här verksamheten finns.

Min egen fundering i sammanhanget är att på det här forumet har väl 99,98% av alla som skriver här ett körkort, så dom här skurkarna vänder sig nog till fel målgrupp, tycker jag.
Sedan finns det ju en annan variant. Någon är intresserad och vill köpa ett pass eller körkort. Vederbörande tar då kontakt med den aktuella skurken och får uppmaningen att "Sätt in 5000 kr på konto XXX YYY ZZZ så får du ditt körkort i ett brev om några dagar". Men något körkort eller pass kommer aldrig och skurken är helt okänd i såväl banker som folkbokföring*. Ingen vet om hans existens. Eller en tredje variant: Pass/körkortsspekulantens bankkonto är länsat!

*Jag har sett lite av flyktingars öde i Libyen och deras försök till resa över Medelhavet, på nära håll. Jag är inte religiös, men önskar att någon ser till att det finns en särskild och extra "svår" avdelning för dessa flyktingsmugglare i Helvetet!
Vi tar bort så fort vi ser. Hjälper ni till rapportera inlägg så ser vi det ännu snabbare. Konton blockas men de skapar nya gång på gång.....
En utlandspärr vore kanske bäst men vi har ju användare från andra länder så det blir lite knepigt oxå. Kan ju bara hoppas de ger upp när vi agerar varje gång.
Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]

Hjullagerproblemer

Jeg har en 2007-modell XC70 som har gått run[…]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... leverer[…]