Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Har sett på youtube att man kan montera någon detalj i bagageluckan för att kunna hålla inne knappen
till bagage-öppnings-knappen så stänger den även.
Kan dock inte hitta vad det är jag behöver köpa, samt vart man kan köpa den detalj.
Någon som har tips?
Gäller en XC70 - 15 D5

Denna är det jag menar,

/ bamze
Notera nu att den du länkar till är för den elhydrauliska öppningsmekanism som användes till och med 2011 års modeller. Om du har en 2015 har du en rent elektrisk öppnare. Jag vet inte om det går med samma modul till dem.

Själv kopplade jag ett relä på bakre skyltbelysningen, så kan man stänga genom att tända instegsbelysningen. Inte lika elegant, men istället ett rent hemfix.
Enligt länken nedan skall det fungera på alla bilar med elektrisk baklucka, oavsett om det är den äldre eller nyare varianten.

https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=250589

Enligt den information jag hittar på nätet kan man beställa prylen ifråga genom att mejla (på engelska) till uppfinnaren/producenten, en ryss vid namn Evgeny Kosourov, på adressen: [email protected]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]