Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pontusekelund1
Har en volvo v70 II 08 Som blir trött som F*n ibland men nästan bara när den e varm.
Har bytt virvelspjäll och glödsift samt kontakterna till spridarna men problemet finns fortfarande...
Har ingen aning vad det kan vara.
Märkte idag att det visslar ganska högt när man varvar ( runt 3+ tusen varv)
Låter som det kommer snett under mig till höger.

någon som har någon aning hur man åtgärdar problemet?

Sökte på synonymer på felkåden.
Possible symptoms Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Lack/Loss of Power
The engine may be harder to start
Engine hesitation

Read more: https://www.engine-codes.com/p0673.html
väldigt tacksam för svar :)
Senast redigerad av 4 pontusekelund1, redigerad totalt 0 gång.
av andersuw
Om du redan bytt glödstiftet är väl nästa steg att mäta upp om du har ström till stiftet i det läge du borde ha det, d.v.s. vid kallstart.

Om motorn ibland går dåligt även när den är varm är det nog något annat som trilskas vid sidan om glödstiftet.
av pontusekelund1
andersuw skrev:Om du redan bytt glödstiftet är väl nästa steg att mäta upp om du har ström till stiftet i det läge du borde ha det, d.v.s. vid kallstart.

Om motorn ibland går dåligt även när den är varm är det nog något annat som trilskas vid sidan om glödstiftet.

Hej, ja den går dåligt när den e varm, bilen ska in på verkstad ennu en gång för att se om dom lyckas fixa det denna gången...
av pontusekelund1
Cox skrev:Troligtvis en givare på partikelfiltret som jävlas
Man kan ju testa att byta,

Dom bytte kontakterna till spridarna idag så måste va något annat än p0673 som spökar..
av pontusekelund1
kebabpizza skrev:P0673 är utläst med en generell felkodsläsare, med VIDA kommer du att få ett mer exakt besked, en gissning är krångel med spridarna, kolla så att kontakterna är ok t.ex.
Dessutom har du postat i fel forumsdel, din V70 platsar här http://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=56
pratade med bilia idag och dom sa att dom skulle få likvärdiga koder, kontakterna är bytta idag och de hjälpte inte...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]