Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akterspegel
Jag labbade fram en bra plats i min MY10, har en slimline 1600w och den löste ut larmet direkt från början men nu sitter den skruvad nära golvet/passagerarstolen på den luddiga mattan och är riktad uppåt så framrutan blir ren väldigt fort och larmet löser aldrig ut och den är inte i vägen heller för fötter odl.
av Kryss70
]
smygaren skrev:Tjenare!
för "Begränsad larmning", den bredvid knappen som man trycker av backsensorerna?
Mvh och ha en god jul!
Smygaren
Tänkte direkt på det. Ska ju fungera, men kräver ju att funktionen finns i bilen. Är ju till för att motverka att krängningar/rörelser eller husdjur i bilen ska aktivera larmet. Alltså är sensorn bortkopplad.
Verkligen störigt problem.

Knapp
Bild
av Toni88
Köpte mej en V70-2009 för nån månad sen som har motorvärmare och kupevärmaruttag.
Testade idag motorvärmaren och den funkade klockrent men däremot så utlöste larmet på bilen p.g.a kupevärmaren.
Är det någon som varit med om detta på sin V70 som kan ge mej nåt tips på hur man undviker att larmet utlöser???
(PS. är en elektrisk kupevärmare jag koppla in i eluttag inne i bilen och inte en bränslevärmare)

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]