Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefan.li
Hej,

Jag har en v70 1.6d my11. Var kommer man lättast åt diselvärmaren, jag vet att den sitter vid höger framhjul. Volvo har förlängt avgasröret från den så jag skulle slippa lukten i kupén men jag misstänker att den har lossnat för det stinker i bilen igen.
av andersuw
Plockar du bort hjul och innerskärm på höger sida kommer du åt värmaren. Värmaren är monterad ovantill i bakkant av själva stänkskärmen och avgasröret löper ner längs med bakkanten. Se bild 85 här:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... VlnWmJzNTQ

Du ser numret på bilderna om du lägger muspekaren på texten under respektive bild.
av Cox
Tror inte att den har lossnat, möjligtvis har nog flexslangen blivit murken. Har den gått sönder åk till en firma som repar värmare och köp en stump, flexröret är bara punktat, ta en rondell och slipa bort dessa montera dit den nya och dra fast med slangklammer. En ny ljuddämpare kostar multum
av Kimmen90
Bilbolaget lura på mig ett helt avgasrör ink dämpare ( 31436473) då slangen släpt. Hade jag vetat då att endast röret behövdes hade jag nog sparat 2500kr.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]