Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matand12
apersson850 skrev:Lite märkligt att det inte gick att få i en S60 2001, när det fanns i min 850 från 1994.
Jag hade baksätesvärme i min gamla s70 från 1997
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag hittade ett schema som hade med baksätesvärmen. Det är som skrevs ovan. Alla knappar till sätesvärme, både fram och bak, diskuterar via LIN med CCM (Climate Control Module) och SHM (Seat Heater Module). SHM finns det en för varje säte, alltså fyra stycken i en bil med värme både fram och bak. Nu kan ju enheter på ett LIN-nätverk prata med varandra direkt, om de bara vet om varandra, så det är teoretiskt möjligt att en SHM som är tänkt för baksätet får order från motsvarande knapp från värmen, bara de båda är inkopplade i samma LIN-nät. Men det kan lika gärna vara så att informationen om från knappen går till CCM först, som sen skickar den till SHM.
Båda lösningarna går att implementera. Hur Volvo gjort vet inte jag.
av matand12
Tack för gratulationen ovan :-)
Min V70II my2008 med original barnstolar är alla kablar dragna till både knappar och till att koppla i själva soffan.
Bytte stryrpanelen bak med en till två knappar istället för enbart strömuttag, men där finns ingen ström fram till knapparna (ljuset i ikonerna lyser ej)
Behöva bara mjukvara tro?
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]