Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av absinthe
När jag skulle montera på mina 3 st NBB 225 hittade jag väldigt lite info om det var möjligt tillsammans med radar i grillen. De flesta avrådde ifrån det så jag var tvunget prova själv.

Jag köpte 2st extraljusplåtar, varav en med långa öron. Den satte jag uppochnervänd där regplåten tidigare satt, sen satte jag ihop en till under som jag fäste regplåten i.

Orginalsabelsatsen för 3 ljus fanns inte att köpa, så jag köpte en vanlig sats för 3 ljus och koppla in som man gör. Fast jag tog +matningen till reläet (30) från bulten inuti säkringsboxen. Jordningen av reläet (85) drog jag in i kupén via en gummitut under höger torkarblad och skarva in en terminalstift som jag pula in i CEM på pos 8, eftersom den matar inte plus utan öppnar för minus. Jag tjuvskarvade in mig på plusmatningen till helljuset och använde det som signal puls för reläet (86) . Den kabeln va brun med grå rand, satt i hörnet på kopplingsstycket till lyktan. Tidigare hade jag laddat in programvaran för extraljusen så det var bara att köra igång och radarn har ännu inte klagat utan funkar perfekt!

Hoppas någon blir hjälpt av detta och ger sig på att montera själv :) Tror detta montage skulle ha kostat runt 2500:- utan extraljus.
av absinthe
Här är montaget av plåtarna, ena sattes lite lägre än där de gamla regplåtsfästen satt men uppochnedvänd.
Bilagor
IMG_0830.jpg
IMG_0830.jpg (1.71 MiB) Visad 793 gånger
av absinthe
Här är montaget av de 3 NBB 225orna efter en lyckat provkörning utan någon inverkan på radarn!
Bilagor
IMG_0829 (1).jpg
IMG_0829 (1).jpg (1.29 MiB) Visad 801 gånger

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]