Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
DayDreamer skrev:På farsans bil är det tvärtom där går inte elmotorn in och öppnar luckan om man öppnar den utifrån via handtaget, öppnar man den däremot via fjärren eller inifrån bilen fungerar det galant :) Jag har haft bort klädseln på luckan och lokaliserat felet till en mikrobrytare som inte riktigt fungerar.
Tänkte riva ner klädseln ikväll och se vad som händer och inte händer.
Är det låskistan så blir det till att köpa en begagnad, en ny kostar säkert rätt så många tusenlappar :(
Användarvisningsbild
av reo91
Mikesh89 skrev:Med dom milen på bilen hade jag seriöst inte ens försökt fixa något själv . In med bilen direkt bara .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vilka mil? :)
Hur många mil tror du den gått?
Användarvisningsbild
av Mikesh89
reo91 skrev:
Mikesh89 skrev:Med dom milen på bilen hade jag seriöst inte ens försökt fixa något själv . In med bilen direkt bara .

Sorry jag blanda ihop trådarna här är en tråd med en nästan helt ny bil med samma problem :p

Användarvisningsbild
av reo91
Mikesh89 skrev:
reo91 skrev:

Sorry jag blanda ihop trådarna här är en tråd med en nästan helt ny bil med samma problem :p

Hehe, för min har gått 16100 mil :)
Äntligen fått bakluckan att fungera igen, felet var att låskistan gått sönder.

Plockade ner gamla och fick fram artikelnummer 31276958, köpte sedan beg på Jönköpings Bildemontering för ca 1600:-

https://d354nuoz4t18d4.cloudfront.net/b ... 276958.jpg

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]