Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo, alla har det så nuförtiden. Det är luftspjäll som styr om luften ska passera värmeväxlaren eller inte. Men det kan ju tänkas att det spjället är olika konstruerat, så att det på bilar med AC aldrig stänger helt, medan det på bilar utan (i den mån man alls hittar sådana nuförtiden) kan stänga helt för luftpassage genom värmeväxlaren.
Det var likadant för mig när jag hade s80'n, då var det stopp i dränerings slangen. Var bara att blåsa rent så funkade det fint igen. På min satt den i mittkonsollen brevid växelspaken.
apersson850 skrev:Jo, alla har det så nuförtiden. Det är luftspjäll som styr om luften ska passera värmeväxlaren eller inte. Men det kan ju tänkas att det spjället är olika konstruerat, så att det på bilar med AC aldrig stänger helt, medan det på bilar utan (i den mån man alls hittar sådana nuförtiden) kan stänga helt för luftpassage genom värmeväxlaren.
I nya BMW sitter det fortfarande en ventil som är servostyrd för vattnet till kupeelementet, I våra övriga bilar gör det också det, men de är ju inte supernya.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]