Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RivenFlush
Hej,

köpte för något år sedan en begagnad V70 Summum med Dynaudio systemet. Insåg ganska snart (dock inte vid köpet) att stereon inte var vad den borde. Stereon saknar bas - det är inget ljud från någon bashögtalare förutom vänster bakdörr och har för mig att jag inte har diskant överallt heller. Har nollställt ljudinställningar etc. så det är inte det som spökar heller. Samtidigt är volymen på den inbyggda telefon mycket låg (även vif "full volym" dvs).

Har googlat en del men egentligen inte hittat något mer än att det nämns något om ett "safe mode" på stereon som uppvisar liknande tendenser samt att en mjukvaruuppdatering löst det för någon annan.

Är det någon som känner till något liknande / har någon idé vad man skulle kunna prova?

Mvh
Riven
av Schmoyoho
Demontera dörrsidan, koppla loss kontaktstycket på högtalaren och använd t.ex ett AA-batteri med två korta sladdar för att testa om högtalaren reagerar. Om det klickar är den okej, fortsätt felsöka. Om inte så är den död, byt.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]