Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Haglund86
Är i kast med att införskaffa mig andra fälgar till bilen fått upp ögonen för en fälg på däckvaruhuset som heter Ocean Orkan Matt Black Polished
19x8,0 5/108 ET50 N67,1 levereras med däck i dimensionen 245/35-19
Nu till min fråga fungerar dessa fälgar på bilen utan massa meckande?
Min bil levererades med 17 tums däck som är 225 breda
av Haglund86
robinb3rgsten skrev:De e la bara muttra dit o köra behöver väl centrumringar dock
Inget att man måste ha utslagsbegränsare på bilen för att inte sabba innerskärmen ? Tyckte det var en snygg fälg och just nu till bra pris
av Daniel73
Utslagsbegränsning kan behövas, fungerar säkert ändå om man är försiktig.
av Haglund86
Daniel73 skrev:Utslagsbegränsning kan behövas, fungerar säkert ändå om man är försiktig.
Säkert mycket dumma frågor med helt novis när det gäller detta
Om jag köper en fälg som kommer längre ut borde jag ju ha lite avstånd till innerskärm?
Och vad skyddar begränsningen emot är det typ fulla rattutslag och över ett gupp? Eller tar de i om jag svänger fullt på plan mark? Till exempel när man backar ut från en p plats ?
Användarvisningsbild
av snowi
Haglund86 skrev:
Daniel73 skrev:Utslagsbegränsning kan behövas, fungerar säkert ändå om man är försiktig.
Säkert mycket dumma frågor med helt novis när det gäller detta
Om jag köper en fälg som kommer längre ut borde jag ju ha lite avstånd till innerskärm?
Och vad skyddar begränsningen emot är det typ fulla rattutslag och över ett gupp? Eller tar de i om jag svänger fullt på plan mark? Till exempel när man backar ut från en p plats ?

Med lite tur så kan Utslagsbegränsare se till att hjulen inte tar i vid innerskärmen vid fullt rattutslag vä/hö.

Går dom emot lite så brukar det dock inte vara någon fara, kör en lite mindre radie bara när du svänger.

Hade 18" 8" breda på min S60, de tog i liiite liite vid fullt rattutslag, ingenting som syntes på däcken efter några år.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har sett sönderslipad innerskärm på en bil, som förmodligen haft för breda däck och/eller fälgar någon gång.
Det får inte ta i vid fullt rattutslag, om nu någon skulle vara noga med reglerna.
av GE71
Jag har Ocean Storm i samma dimensioner på min V70 2.5 FT 2009 och har inga problem med att det tar i vid fulla hjulutslag. Bilen har dessutom en H&R 40mm sänksats. Levererades med 16" fälgar som ny.

Om nu inte awd ställer till med nån skillnad?
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]