Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

qsecofr skrev:Testade min värmare i morse på min för mig nya D2 2013. Startade utan problem via 'direkstart värmare'
Slapp isbitar då det var 14 grader ute :)
Se där ! Dom enklaste knepen missar man ibland !
Var på semester o där var tempen under 10 grader på morgonen så jag körden via appen :-)
Schmoyoho skrev:Så här står det i signalbeskrivningen för ECM i VIDA:
Outside temperature sensor, Signal
(0 °C) U=2.92 V
(+10 °C) U=2.40 V
(+20 °C) U=1.90 V
(+30 °C) U=1.46 V
Temperature range: -40 to +130 °C
ref: 1.87 V at 21 °C

Har för mig att när jag pillade med min dörr så visade bilen -40°C när jag kopplade bort backspegeln där sensorn sitter, vet inte om det var en sådan strömbrytare Derank tänkte sig man kunde koppla in? Låter inte som något solklart jobb för en ÅF.
På kommunens bilar kopplade åf in brytare på alla deras fordon. Det var Renault de körde då. Går det på Renault borde det gå på en volvo ochså
Hej!
Imorse i de norra breddgraderna var det 10 grader så jag tänkte perfekt då motionerar vi värmaren...ack!
Påbörjade startförsök men efter en stund av doft och brum stängde den av, för att sedan stänga av direkt. Sedan kom rutan: Batterisparläge eller liknande och då har jag väl för låg spänning på batteriet.

Värmare och batteri(volvo org 90Ah) är bytt för 2 år sedan, kan föregående ägare misshandlat batteriet såpass att de ger upp redan. Vid mätning konstaterades 12.44 på batteriet vilket är för lågt... Vid kontroll med batteritestare kom status 100% och laddning 80%. Oavsett detta tog jag ut ett Tudor 100ah batteri idag och monterade(i största laget och locket går inte att återmontera till 100%) Så imorgonbitti gör vi ett nytt försök. Annars har jag väl ett bättre begat org.batteri till något annat roligt.
Fader skrev:Värmaren gick felfritt igår m direktstart och de var varmare än 14+ igårkväll
Jepp precis vad jag skriver om. Visar bilens tempmätare 14 eller källare så startar den....

Visar mätaren 15 eller varmare startar den inte...

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]