Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Karumaa
Jag köpte min XC70 D4 åm 2013 för två veckor sedan från min lokala bilhandlare.
Jag märkte snart att parkeringsensorerna, multimediasystemet, mobiltelefon-systemet och säkerhetsbelysningen fungerade inte. Jag gick till bilhandlaren och de sade att systemet borde ominstalleras hos Volvo verkstad. De bokade till till verkstad, det skulle ske om en månad(!).
När jag startade bilen igår, radion och multimediasystemet gick på, parkeringsensorerna började funka och jag kunde sätta på säkerhetsbelysningen också.
Bilens system fungerade inte när jag köpte den, nu efter två veckor fungerar den plötsligt. Bilhandlaren kommer inte att betala verkstad till en bil som ser ut att fundera felfritt, men jag är rädd för att problemet kan komma tillbaka.
Vad kan felet vara? Vad borde jag göra?
av Daniel73
Tror också på batteriet.
av Yaniz
Karumaa skrev:Hur kan jag kolla om batteriet är ok?
Genom att besöka närmaste bilverkstad och be dem undersöka batteriets kondition.
Eller mät vilospänningen? Ska det vara riktigt vetenskapligt gjort tror jag att man ska ladda det med en batteriladdare, urkopplat, och sen låta det stå i en 12-24 h, något sånt. Spänningen ska inte sjunka under normal laddning dvs 12,7 V. Men vet inte riktigt vad det säger kontra ett belastningsprov som jag antar drbrain tänkte på?
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]