Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ankarstjärna
Hej!

Är ny här på forumet. Har nyligen köpt en V70 R-design 2.5FT-2011. Säljaren sa att det var "High Performance"-stereon, och jag va tyvärr för godtrogen och trodde på han. Det visade sig vara "performance" på den, dvs standard. Jag borde givetvis nu i efterhand ha gjort mer research och kontrollerat detta direkt på plats, men lätt att vara efterklok. Min fundering nu är om det går att byta högtalare i bilen på smidigt vis, och även installera subwoofer? eller är detta väldigt omständigt på V70?

Tacksam för svar, och hoppas jag lagt detta inlägg i rätt forum.
av Schmoyoho
Har inte riktigt koll på de olika systemen. HP har väl ett slutsteg (eller om det var PS?) medan performance inte har något sånt, under passagerarsätet.

Högtalarna går att byta, ja. Tweeters-högtalarna sitter väldigt lättåtkomliga, borde inte kräva att man ens tar bort dörrsidan. Mid-högtalarna sitter med två torxskruvar i dörrsidan. Baselementen däremot är popnitade i dörren så där måste man borra, men är man smart köper man bra borrar och skärolja och inte dumborrar på full fart som jag gjorde. edit: vet inte om performance-stereon har alla dessa i alla dörrarna? Tror mid eller tweeters är besparade i bakdörrarna.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]