- lör 10 jun 2017, 18:47
Bra stolar med bra benutrymme där fram kan man få även i en lite mindre bil. Det är framförallt utrymmet i baksätet samt bagageutrymmet som skiljer stora bilar från lite mindre.
snepo skrev:Jo men nu var det ju inte frågan om vad man kan klara sig med. Jag vill ha stor bil stor motor,bra stolar. Gott om benutrymme. Har dålig rygg. Småbilar går bort av den anledningen.Jo frågan gällde just behoven. Du sade ju att kombi inte var ett alternativ för din egen del eftersom du inte behövde en. Att du ändå vill ha en stor bil med stor motor beror således på att du tycker om det snarare än på att du verkligen behöver det.
snepo skrev:Sen gillar jag all utrustning man får på köpet,med stora motorer. Det gäller ju i princip alla märkenMan får väl egentligen inte den extra utrustningen på köpet men däremot väsentligt mycket billigare förutsatt att bilen är begagnad. Och visst, bilar med stora (eller i vart fall starka) motorer är ofta relativt välutrustade. Jag gillar precis som du välutrustade bilar och har med åren blivit alltmer kräsen i det avseendet. Det är den främsta förklaringen till att jag ägt och kört två T5:or på raken. I båda fallen fick jag mer motor än jag ärligt kan säga att jag behövde därför att jag letade efter ett riktigt välutrustat exemplar. Och jag kan inte heller säga annat än att jag trivts bra bakom ratten med dessa motorer.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
- By Wakki