Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeO
Kan nog variera beroende på växellåda (utsläpp) och övrig utrustning (vikt)?
av monza
:) :)
Då kan jag leta både efter en 2,5T och en 2,5FT. Jag får något billigare skatt med FT och oljebyte var 1500:e mil. Vilket det blir ändå för mig som aldrig kör mer under ett år.

Har någon av motorerna några kända, svaga punkter?
av monza
Rådlös skrev:Jag kan meddela att byte av multiremmen skall ske vid max 10 år. Vägsträcka anges inte. Några undantag finns till detta, men dom är inte aktuella i detta sammanhanget.
Ursäkta? :shock: Ingen milbegränsning numera, alltså?
Senast redigerad av 2 monza, redigerad totalt 0 gång.
av Kryss70
Kommer påbörja lång-pendling med S80 2,5FT -11. Ska bli intressant att se hur bilen ter sig i sin rätta miljö som lands-och motorvägs-lokomotiv.
Misstänker att TF-80SC (6vxl automat) fortfarande saknar en extra växel för att hamna rätt. I min högst personliga åsikt är denna växellåda helt inkompatibel med precis allting :roll:

Blir dock perfekt scenario för att testa etanolen på riktigt, och se vad den går för med rätt adaption över tid etc.
Användarvisningsbild
av hollan
monza skrev:
Rådlös skrev:Jag kan meddela att byte av multiremmen skall ske vid max 10 år. Vägsträcka anges inte. Några undantag finns till detta, men dom är inte aktuella i detta sammanhanget.
Ursäkta? :shock: Ingen milbegränsning numera, alltså?[/

10år/18000mil den byts i samband med kamremmen
Efter att ha vridit o vänt, gått mellan hopp o förtvivlan, (speciellt när jag började läsa om ventiljusteringar var 9000:e mil... som verkar vara borttaget från servicen numera)) blev det till slut en 2,5ft.

Mången tack för all info i motor-träsket. :)

Mvh
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]