Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ngt kan ju sitta löst, öppna huven och ryck upp plastkåpan som sitter över motorn ( bara att rycka rätt upp) kolla var det rör sig.
Tjena!

En liten uppdatering:

De nya bakre fästet är på plats och det blev en liten förändring vid stillastående.
Dessutom har däcken gått igenom en besiktning till inom loppet av 4 veckor och dom om min förvåning då verkstaden fick slänga på 70g (!!!) Bak och 40g (!!!) Fram! Dessutom visar det sig (trots att jag vad den andra firman att kolla detta) att 2 av hjulen är lite deformerade, typ ägg...
Dock finns det vissa vibrationer kvar som sagt men den blev 100 gånger bättre med alla dessa vikter på hjulen.
Nya däck runt om är beställda och ev ska där vara ett fäste/kudde jag kan ha missat att byta.

Det känns inte som om det skulle vara svänghjulet en gång till..
De är inte samma vibrationer tycker jag.
Det jag vet nu är ju att däcken ät kaputt och att de har orsakat en stor del av vibbarna. Ska bli jävligt intressant att se om de bara är dom.
Tack för alla tankar! De hjälper en envis och förbannad kärring att få nya idéer på var hon ska leta!
//Skrabban

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]