Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeO
Har lilla turbon lagt av? De där har väl 2?

Jag vet en V70 D4 2013-2014 någonting AWD aut som var inne på Bilia för service. Tyvärr glömde dom fylla på ny motorolja och varningen för oljenivå/tryck låg kvar BAKOM informationen om hur många som var bältade i bilen varför det inte upptäcktes förrän efter någon kilometer när bältesinformationen försvann. Det räckte för att döda lilla turbon iaf och den uppförde sig ungefär sådär. Jag menar inte att de glömt fylla på olja på den är bilen också men symptomen för turbon känns bekanta.
Användarvisningsbild
av snepo
MickeO skrev:Har lilla turbon lagt av? De där har väl 2?

Jag vet en V70 D4 2013-2014 någonting AWD aut som var inne på Bilia för service. Tyvärr glömde dom fylla på ny motorolja och varningen för oljenivå/tryck låg kvar BAKOM informationen om hur många som var bältade i bilen varför det inte upptäcktes förrän efter någon kilometer när bältesinformationen försvann. Det räckte för att döda lilla turbon iaf och den uppförde sig ungefär sådär. Jag menar inte att de glömt fylla på olja på den är bilen också men symptomen för turbon känns bekanta.
Det är ju en Volvo=seg som sirap. Förutom T6 då
Användarvisningsbild
av snepo
Hmm Polestar installeras av Volvo va?. Då borde den inte bli överskriven av nånting. Eller?. Jag chippade min T6:a -99:a hos TM. Då fick jag åka till TM efter varje service hos volvo,efter uppdateringar. Men Polestar är väl Volvo eller?
av MickeO
snepo skrev:
MickeO skrev:Har lilla turbon lagt av? De där har väl 2?

Det är ju en Volvo=seg som sirap. Förutom T6 då
Nåja, jag tycker nog D4 (raka femman) skottar på rätt bra.

2.5FT däremot är ju väääääldigt sävlig, men det är lättare att behålla körkortet då.
av Kenn1h
Det blev byte av trycksensor A främre laddluft enligt verkstaden. Sensorn påverkar turbon (som någon varit inne på här i tråden) som la av då och då. Klart å betalt. 1200 pix för sensorn :o + arbete. Hoppas det gav effekt. Det lär visa sig om det var rätt åtgärd. Har i vissa lägen kunnat köra 10 mil utan att den blivit seg som sirap.

Snepo. Ja, Polestartrimningen görs av Volvo. -10 lax för tio minuters jobb som förra ägaren sa till mig.
Användarvisningsbild
av snepo
Kenn1h skrev:Det blev byte av trycksensor A främre laddluft enligt verkstaden. Sensorn påverkar turbon (som någon varit inne på här i tråden) som la av då och då. Klart å betalt. 1200 pix för sensorn :o + arbete. Hoppas det gav effekt. Det lär visa sig om det var rätt åtgärd. Har i vissa lägen kunnat köra 10 mil utan att den blivit seg som sirap.

Snepo. Ja, Polestartrimningen görs av Volvo. -10 lax för tio minuters jobb som förra ägaren sa till mig.
Jag köpte BSR med ppc till min 2,4d- Bara 6 tusen. Fast då kan man göra det själv,och ta bort det om man vill. Även läsa felkoder

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]