Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lämna in den, det där kan en som vet vad han sysslar med dellackera/dimma ut/våtslipa/polera, done!

Att börja kludda med lackstift och kolla youtubevideos låter ju inte som nån höjdare.
Använder man riktig 2komponetslack kan man våtslipa ner hela ytan och sedan klarlackera den om man så vill efter bättringen, dellackering om man är duktig funkar det med, el så ringer du till nån som sysslar med spotrepair i dina trakter.
Derank skrev:lämna in den, det där kan en som vet vad han sysslar med dellackera/dimma ut/våtslipa/polera, done!

Att börja kludda med lackstift och kolla youtubevideos låter ju inte som nån höjdare.
Använder man riktig 2komponetslack kan man våtslipa ner hela ytan och sedan klarlackera den om man så vill efter bättringen, dellackering om man är duktig funkar det med, el så ringer du till nån som sysslar med spotrepair i dina trakter.
Spotrepair 24/7 :-E
Klockrent exempel på ett fall för en Spotrepair. Utförs det korrekt kommer det inte att gå att se att skadan någonsin har varit där. Jag reparerade en liknande skada på min förra bil (blå metallic) Kliniskt perfekt jobb, om jag minns rätt var kostnaden 2.700 kr inkl moms. Lätt värt det istället för att pula själv och aldrig komma ens nära samma resultat.
SebbeV70 skrev:Värst va du va trevlig då, tacka vet jag saabfolk.

Bilfarg.se har bra kit för reparation av lackskador.
Haha... jag är före detta Saabägare som hängt länge på stcs!

Men varför inte skriva en länk https://www.bilfarg.se/ till det du tycker är en bra sida... är ju inte så jobbigt & då kan TS kolla där istället för att få veta att det finns ett företag som ska va bra, men inte veta ett dugg mer! Har inget med hur trevlig jag är eller om jag fortfarande kört Saab, hade skrivit samma sak där om någon ger ett sånt innehållslöst svar!

Men nu vet vi :-)-)

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]