Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Sitter och funderar om det är nån som mer funderat på om och hur mycket det skulle kosta att byta från manuel till automat om man monterar allt själv och låter volvo programera det sen?
Priset har jag ingen uppfattning om, mer än att det blir dyrt ;-//

Problemet är nog inte att få hårdvaran på plats, första hindret är nog att få Volvo att ändra parametrar i bilen och det största hindret är att du inte kommer kunna besiktiga bilen i det utförandet. Detta eftersom bilen är helbilsgodkänd i det utförandet som den var i när den lämnade fabriken.
Fixar man att göra det själv är det väl bara att köpa en bil som redan har automat men t.ex en rasad låda = billig i inköp och byta låda automat->automat. Antar man inte byter manuell->automat för skojs skull utan för att det är billigare än att köpa en aut.
Blir någ helt omöjligt.

Även om volvo hade fixat mjukvaran så är det sannolikt betydligt billigare att byta till en bil med automat.
inget som är möjligt att utföra du får inte styrenheterna att prata med varandra vilket resulterar i felkoder som kommer köra bilen mer eller mindre obrukbar
sedan som sagt så skall den ju besiktigas oxo och där kommer felkoderna att sätta käppar i hjulet igen

På alla sätt bättre att låta bli detta ingrepp

//Goosoe
Billigare att byta bil.
Enda praktiska möjligheten dessutom, som andra redan beskrivit!
Du får inte möjlighet att ändra bilens grundkonfiguration i styrenheternas programvara, om du inte råkar jobba med utveckling eller provning hos Volvo Cars...
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]