Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Hej

Min centrallåsmotor på förarplatsen har börjat kärva. Par ggr så har jag fått låsa upp två ggr och nu imorse så gick knappen/haspen vid fönstret upp halva vägen(gick upp helt vid ytterligare ett tryck på dosan). Finns det något att smörja eller (isåfall vart inkl. bilder) är det bara byte av låsmotorn som gäller ? Övriga dörrar öppnar sig helt normalt.

/M
Användarvisningsbild
av xerent
Standardfel.

Det kan hjälpa att spruta in silikon i låskolven på insidan (inte i handtaget). Jag blev av med problem på höger bakdörr, åtminstone tillfälligt, med lite silikon och våldföring på låspluppen.
Lossa på skruvarna till låskistan en i taget (inte alla samtidigt!!) och spruta med en liten släng. Om inget fungerar är det byte som gäller.

Som vanligt tar verkstaden hutlöst betalt för jobbet. En bättre begagnad från bildelsbasen funkar lika bra. Här är en suverän guide på hur du byter centrallåsmotorn. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=111125
av JHg
Hade samma problem på pass.sidan. Inget funkade, bara att byta motorn (inkl. låskistan som sitter ihop). Går att fixa det själv på några tim.
av ThunderAce
Hade detta problem vänster bakdörr, där det slutade med att den låste upp ibland och ibland ville den inte låsa alls.
Bytt och funkar utan problem sen dess
av Kimmen90
Då var det min tur, vänster bak. Fungerade felfritt en dag, igår gav den upp.

Tänkte försöka ge mig på byte själv iom att det finns en fin guide här i forumet. Men kan jag ta en centrallåsmotor från - 16 som passar rakt av?
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]