Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toba
Har köpt en S80 diesel 2008,där jag upptäckt att var gång jag startar motorn så tänds lampan för elbakrutan,ska det vara så ?
Användarvisningsbild
av apersson850
I min 2012:a går den igång om det är kallt nog (8°C eller kallare tror jag det är), om automatstart är ikryssad. Finns en likadan funktion för värmen i förarstolen, i alla fall på vissa modeller.
av andersuw
Finns även den funktionen för rattvärmen om man har sådan. Den är den enda av de tre jag använder. Sätesvärmen slår jag på och av säsongsvis. Och bakrutedefroster/spegeldefroster slår jag på manuellt vid de enstaka tillfällen när den behövs. I många fall förblir bakruta och speglar im- och isfria även vid minusgrader, i alla fall om man som jag har parkeringsplats under tak.

Enligt manualen för min bil (V70 -15) är temperaturgränsen +10 för sätesvärme och rattvärme men +7 för defrostern.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har inget garage/tak där jag står, så spegelvärme är oftast nyttig ett tag, när temperaturen är sådan att den startar automatiskt. Bra att det är inställbart vad som ska gå igång av sig självt, så man kan justera efter de förhållanden man har.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]