Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av debees
Lövet skrev:6h funkar kanske nång gång eller två, hur ofta har du tänkt ha vovven i luckan? Sker det varje dag lär det bli svårt oavsett batterikapacitet.
Han är ju inte i luckan särskilt ofta, vilket är varför jag anser att det skulle funka. Han är bara där då situationen kräver att han inte kan följa med in.

Riktigt bra tips där med värmemattan, ska absolut undersöka det!
Användarvisningsbild
av P210
6h funkar kanske nång gång eller två, hur ofta har du tänkt ha vovven i luckan? Sker det varje dag lär det bli svårt oavsett batterikapacitet.
Går värmaren inte max 50 min i stöten?, ur min manual;
Vid –10 °C eller lägre är parkeringsvärmarens maximala gångtid 50 minuter.
Sedan kyls ju en bilkupé ut rätt fort vid lite minusgrader, säg att du kör värmaren en period, hur lång tid har då vovven drägligt varmt innan det är dags att köra värmaren en period igen? känns lika drygt att starta värmaren med intervall som att springa ut och starta bilen varje halvtimma...

Annars finns ru restvärme som mjukvara att få till vissa modeller, då går kupéfläkten ensam tills all värme är utsugen ur kylvattnet.

Dessutom känns åtminstone min värmare som optimerad för att främst värma motorn (kylvattnet) - att ge kupévärme känns sekundärt, kupefläkten kräver väl en del extraström, så den går oftast på väldigt sparsamma varvtal och håller i första hand framrutan fri, bättre än minusgrader i kupén men sällan bastuvärme.

Värmemattan kändes som bästa idén, borde ju ha en termostat som ger jämn värme och lång drifttid, driv den med ett ett löst fritidsbatteri jämte hundburen i skuffen de gånger då behöver så slipper du få problem med urladdning.
Startar man värmaren manuellt går den 50 minuter. Startas den via tiduret går den så lång tid som bilen tycker behövs för att bilen ska hinna bli varm till önskat klockslag.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]