Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bruce71
Det är väldigt mycket snack om förmågan att se in, inte så mycket kring att se ut.

Själv är jag riktigt nöjd med fabrikstoningen på min V70 Sport. Det jag tycker är bäst är just möjligheten för barnen där bak att kunna se ut utan att bli åksjuka, en risk som ökar när de ser sämre.

Tolkar jag rätt att 30% är nära fabrikstoningen? Är eftermonterad solfilm mörkare inifrån och ut jämfört med fabrikstoning?
av Niclas
Bruce71 skrev:Det är väldigt mycket snack om förmågan att se in, inte så mycket kring att se ut.

Själv är jag riktigt nöjd med fabrikstoningen på min V70 Sport. Det jag tycker är bäst är just möjligheten för barnen där bak att kunna se ut utan att bli åksjuka, en risk som ökar när de ser sämre.

Tolkar jag rätt att 30% är nära fabrikstoningen? Är eftermonterad solfilm mörkare inifrån och ut jämfört med fabrikstoning?
Ja vad jag vet så, är orginal på V70 runt 30% :-)-)
Användarvisningsbild
av amullo
Köpte Soyafilm utan att veta bättre i 55% som de kallar det. Alldeles för ljust. Blir nog nytt i sommar
20170124_091334.jpg
20170124_091334.jpg (126.93 KiB) Visad 350 gånger
av S80beat
Hoppar in i tråden med följande fråga (fundering): Idag är väl alla bilar försedda med tonade rutor från fabrik tror jag, dock svagt tonade då. Men hur mycket ljusinsläpp har dessa rutor på volvo s80/v70 som standard ? Hade en kia cee'd som var fabriksmörktonad bak och förhållandet var 20 % insläpp bak och 80 % insläpp fram. Om vi räknar samma på volvo ,ska man då använda en film som släpper in 40 % för att uppnå 20 % insläpp ( på bakrutorna ) ? Förlåt om jag verkar övertydlig nu ,frågan gäller en bil som har svagtonade rutor runt om förstås. Och vilken färg ska filmen ha, grön ?
Hjälp mig, tack på förhand.

Men vad jag ville säga är egentligen at[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]