Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kan en sån här hjälpa? Canbus canceller http://www.xenonkungen.com/se/xenon/lam ... eller.html Vad har den för funktion rent praktiskt?
HID decoder med utökade canbus egenskaper i de fall din befintliga canbus ballast ej medför felfri funktion.

Även nödvändig som tillbehör vid xenonkonvertering av Volvo V50, Audi A3, Peugeot 407 m.fl. vars strålkastare delar gemensam jordpunkt med torkarmotorn, som därmed riskerar att haverera.
Användarvisningsbild
av Dogfight
~Kalle~ skrev:Följer tråden med spänning då jag själv beställt xenonkit för att konvertera helljuset, men det verkar ju inte så lätt som på tidigare bilar :x

Prövade att koppla bort ena helljuslampan, och mycket riktigt fick jag varning i displayen!
Bild
Testade på min V70 MY13 nu när jag bytte till 50 W xenon och det funkar bra. Är inte bevakning på helljuset på MY13 så e väl nått de lagt till på MY14. Jag köpte 50W H7 xenon 4300 och en HID decoder och en kabelsats så jag tar strömmen från batteriet och bara styrström från original helljuskrets. Funkar utmärkt för mig. Kan tillägga att parkeringsljus och nummer skyltljus på MY13 inte e bevakade alls. Dock sitter det en konstig lampa i backljuset som heter PH16W som verkar vara Volvos egen på nått sett. Tänkte byta till starka dioder där samtidigt.
Dogfight
av ticc24
~Kalle~ skrev:Följer tråden med spänning då jag själv beställt xenonkit för att konvertera helljuset, men det verkar ju inte så lätt som på tidigare bilar :x

Prövade att koppla bort ena helljuslampan, och mycket riktigt fick jag varning i displayen!
Bild

Bild

Såhär ser strålkastarhuset ut, (V60) ballast till halvljuset sitter undertill!
Bild

Helljuslampan till vänster i bild, rätt lång kabel till den, räcker ca 5 cm utanför huset
Bild

Hej, antar att du givetvis fick detta att funka. Funderar nämligen på att beställa ett kit från xenonkungen men tänkte höra om det är nått speciellt jag behöver tänka på!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hej, jag tyckte det kändes omständigt med motstånd, likriktarbrygga, felmeddelanden, säkringar osv så jag köpte 3st NBB xenon istället.. :wink: Hmm jag beställde aldrig nåt xenonkit, undra varför jag skrivit det :|

/Kalle
av Cuneum73
Hej!

Bumpar tråden lite... Hur har det gått för er som testat? Har själv en XC70 MY16 som har driver support. Så jag kan tyvärr inte smälla dit 3 extraljus i grillen. På min förra bil, V70 2009, så gick det väldigt lätt att xenonkonvertera originalhelljuset. Men har inte testat på min nuvarande bil än...
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]