Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cal84
Har fått ett felmeddelande (strålkastar service erfodras) lite sporadisk,när jag startar bilen så kommer meddelandet fram ibland.
Alla ljus fungerar och nivåregleringen till xenon ljusen fungerar.
Läste ut felkoder förut men det fanns inga.
Har börjat fundera om det kan vara batteriet som börjar bli gammalt efter 9år det är inga startsvårigheter men det kanske behövs mycket ström i start ögonblicket och samtidigt så ska xenon ljusen tändas mm.

Någon som varit med om detta tidigare?

Bilen är en V70 2,0f 2008
Användarvisningsbild
av Variosboy
Instämmer med PeMa, på min förra V70II 2009 2.4d var det första tecknet på dåligt batteri. :wink:

Så börja med att ladda det. Var noga med att ansluta laddaren enligt manualen. Inte direkt på batteriet!
av Cal84
Ok låter ju skönt att det antagligen bara är batteriet.
Jag har laddat det i snart 24 timmar sen tänkte jag låta det stå 24 timmar till och sen mäta strömmen i det!
Det är ju inte så konstigt om det är dåligt efter 9år i tjänst

Försvann meddelandet för er när ni bytt batteri då?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Cal84 skrev: Försvann meddelandet för er när ni bytt batteri då?
För min del räckte det med att ladda det, men är ditt batteri 9 år så har du lyckats hålla liv i det bra måste jag säga!
av oldtimersmc
Åkte faktiskt med ett MC-batt i 10 år och inte premium omhändertaget.
Ps är ganska säker på att han som köpte den inte bytte trotts att jag uppmanade honom om det kloka i att göra det.
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]