Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

TommyP86 skrev:Nej, det vill jag inte påstå. Det var under 800-serien det var vanligt, sen några tidiga x70. Efter det har det varit rätt få (sett till antalet bilar)
Byter dom inte ens längre när jag själv skruvar, det är mycket större chans att man skadar den nya eller får det lite snett än att den gamla ger upp.
Men undantaget bekräftar förstås regeln, även om det enligt ts beskrivning kan vara vad som helst.
Jag tror också att det är klokt att inte byta nämnd packning i onödan, det är också en viss sannolikhet att den nya packningen har ett typfel.
apersson850 skrev:Kommer oväntade utgifter lägligt någon gång?
Nää förvisso det är sant :roll: Hämtade bilen på verkstaden idag. De bytte o-ringar, slang, oljekylare och så har de fyllt på växellådsolja. Visade sig att det läckt ut ca 2 liter olja. Så meken sade att det var tur att jag lämnade in bilen igår, för slangen satt löst, det enda som höll slangen på plats var att det var trångt annars hade den lossnat helt och hållet och då hade oljan sprutat ut, med tråkiga följder såklart. Detta kostade mig exakt 7407 kronor. :-O) :-O) Det vart ett hårt slag mot min plånbok men men kunde ha blivit dyrare (växellådsras) om jag inte lämnat in den. En tröst i bedrövelsen.

Förresten nån som vet hur man får väck oljefläckar på asfalten??
valln skrev:Absol eller sand skulle kunna vara ett alternativ att få bort oljefläckar från asfalt.
Ok. Måste vara nåt som suger upp oljan. Ska åka till affären idag och kolla efter Absol. Ser enormt fult ut med en stor oljefläck precis utanför mitt garage :-O)
helgonet1 skrev: Ser enormt fult ut med en stor oljefläck precis utanför mitt garage :-O)
Tvättmedel (för kläder) som innehåller tensider på fläcken, låt verka. Skölj rent med varmt vatten. Upprepa tills borta.
helgonet1 skrev:Ok. Måste vara nåt som suger upp oljan. Ska åka till affären idag och kolla efter Absol. Ser enormt fult ut med en stor oljefläck precis utanför mitt garage :-O)
Äh, det finns ju alltid någon som låter sig imponeras av att du uppenbarligen skaffat en Jaguar, eller Range Rover.
apersson850 skrev:
helgonet1 skrev:Ok. Måste vara nåt som suger upp oljan. Ska åka till affären idag och kolla efter Absol. Ser enormt fult ut med en stor oljefläck precis utanför mitt garage :-O)
Äh, det finns ju alltid någon som låter sig imponeras av att du uppenbarligen skaffat en Jaguar, eller Range Rover.
Ha ha :mrgreen: :mrgreen: Gott Nytt År på er alla Volvofantaster!
least skrev:
helgonet1 skrev: Ser enormt fult ut med en stor oljefläck precis utanför mitt garage :-O)
Tvättmedel (för kläder) som innehåller tensider på fläcken, låt verka. Skölj rent med varmt vatten. Upprepa tills borta.
Provar med absol först. Om inte det hjälper så kan jag testa ditt förslag. :-)-)
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]