Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av reimorutnik
Hej, hade bilen på volvo eftersom dem felsökte den å kom fram till att yttertemperatur givar kabel är av, bilen ska in igen på onsdag för lagning, men idag när jag åkte till jobbet på morgonen så märkte jag att min vänster högtalare inte spelar alls, kan de kanske vara när han har lossat kabalget där vid gångjärnet eller nått annat? jävligt irriterande, tyvärr är jag en sån person som vill ha allt tipptopp på mina bilar och de är irriterande med nya problem hela tiden, är det nått jag kan själv fixa, eller ska jag be samma kille som felsökte min bil fixa det eftersom han orsakat det?

V70 2008 2.0f
Användarvisningsbild
av Derank
reimorutnik skrev:Hej, hade bilen på volvo eftersom dem felsökte den å kom fram till att yttertemperatur givar kabel är av, bilen ska in igen på onsdag för lagning, men idag när jag åkte till jobbet på morgonen så märkte jag att min vänster högtalare inte spelar alls, kan de kanske vara när han har lossat kabalget där vid gångjärnet eller nått annat? jävligt irriterande, tyvärr är jag en sån person som vill ha allt tipptopp på mina bilar och de är irriterande med nya problem hela tiden, är det nått jag kan själv fixa, eller ska jag be samma kille som felsökte min bil fixa det eftersom han orsakat det?

V70 2008 2.0f
Högtalarkabeln går ju där meken lossat kontaktstycket, be han ordna det på ons.
av reimorutnik
Jo jag tycker också det, men är som smått orolig att dem kanske inte tar på sig det att, å kanske säger att den har varit sönder sen tidigare osvosv.
Användarvisningsbild
av apersson850
Vilket den kan ha varit. Alltså så att kabeln nästan var av, eller med ändarna som låg mot varandra, så att det åtminstone för det mesta spelade ändå. Nu har han rotat där och så fungerar det inte längre.
av reimorutnik
jaa vem vet, hoppas att dem inte tar bara exrta betalt för exrta arbete som han själv har orsakat, konstigt, allt annat funkar ju perfekt på den dörren elspeglarna låsning till dörrarna å rutan.. fan om högtalar kabeln också är av nu......
Användarvisningsbild
av apersson850
Det jag menar är att om en kabel är av, till temperaturgivaren, då är det inte osannolikt om en annan kabel är nästan av. Kanske bara har en kardel kvar. När teknikern kollade saken kan ju hans aktivitet ha räckt för att den högtalarkabeln också ska ha gett upp, utan att man kan anse att han varit ovarsam.

Men jag bara gissar, det behöver ju inte alls vara så.
av reimorutnik
japp, men ska be han fixa det iaf, säger att den har funkar bra innan men slutat fungera direkt efter den lämndade verkstan..
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]